LES ARCHITECTES (1454-1647).
227
à la charge de survivance, led. Guillain père ne laissera de soy desister et remettre purement et simplement led. exercice, voire y procedder par nouvelle resignation pure et simple, laquelle demission ou resi­gnation pure et simple sera neantmoings, aux charges et soubz les conditions cy après déclarées :
Que led. Guillain père jouira, sa vye durant, de l'émolument des herbages du fossé Sain t-Anthoine;
Et outre que led. Guillain filz payera à sondit père chascun an la somme de 4oo livres par forme de pension viagère, la vye durant dudit Guillain père, aux quatre quartiers de l'an à Paris acoustumez. par egalle portion.
Aussy sera tenu led. Guillain filz ac­quitter le principal de la somme de 600 es­cus par luy pris de deffuncte Michelle Levoix, payer et continuer les arrerages à escheoir depuis le icr janvier jusqu'à l'acom-plissement du rachapt.
En quoy faisant, ne sera tenu led. Guil­lain filz et ne pourra estre contrainct de rap­porter à la succession lors escheue à lui el ses.coheritiers dudit Guillain, son père, que la somme de 9,000 livres, à laquelle somme de 9,000 livres et acquit desd. 600 escus led. Guillain père a borné et limité la valleur d'icellui office, et pour le­quel prix led. Guillain père a voullu, veult et entend que icellui office demeure à sond, filz pour en jouir en tous droictz, gages, proffictz et libertez, franchises, es­molumens ct immunités à icelluy apparte­nant, a commencer du ior janvier i6i4, dernier passé. Et au bas est escript ce qui ensuit :
Aujourd'uy, date des presentes, sont comparuz par devant les notaires garde nottes du Roy nostre sire en son Chas­telet de Paris soubsignez lesd, sieurs
Guillain père et filz, lesquelz ont recognu ét confessé avoir faict, passé et accordé entre eulx le concordat cy dessus, qu'ilz ont promis et promettent respectivement tenir, garder et entretenir de poinct en poinct, selon sa forme et teneur, duquel a esté faict lecture de mot à autre par l'ung des notaires soubsignez, l'autre present. Faict et passé en la maison dud. sieur Guillain père, rue SVAnthoine, parroisse StGer­vais, le samedy après midy 220 jour de febvrier 1614. Led. sieur Guillain père a de­claré ne sçavoir signer à cause de la débilité de sa veue, et led. sr Guillain filz a signé. Signé : Guillain, Le Normant et Herbin.
Lan 1618, le mercredi, 12e jour de decembre, le concordat et acte de reco­gnoissance cy dessus transcriptz ont esté apportez au greffe du Chastelet de Paris et iceulx insinuez, acceptez et eus pour agréables, aux charges, clauses et condi­tions cy apposées, selon que contenu est en iceulx, par me Nicollas Bechue, pro­cureur aud. Chastelet, porteur desd, con­cordat et acte et procureur de honorable homme Pierre Guillain, maistre des œuvres de maçonnerye et pavement de ceste ville de Paris, et de Augustin Guillain, maistre des œuvres de maçonnerie et pavement de cested, ville, à la survivance dud. sieur Guillain, son père, et nommez ausdit con­cordat et acte, lesquelz ont este enregistrez ati present registre.— (Arch, nat., Y 159, fol. 437.)
466. — Donation par Pierre Guillain à son fils Augustin, d'une maison sise à Park. 9 décembre 1618.
Donation par Pierre Guillain, bourgeois de Paris, rue Saint-Antoine, à son fils Augustin Guillain, juré du Roi ès œuvres de maçonnerie et maître des œuvres de macon-
29.